Oct 9, 2011

ကားသစ္ တင္သြင္းခြင့္ျပဳေရးႏွင့္ ကားအေရာင္းျပခန္း ဖြင့္လွစ္ခြင့္ျပဳေရး အစီအစဥ္ ေျပာင္းျပန္ မျဖစ္ေစရန္ အစီအစဥ္အတိုင္း တစ္ဦးခ်င္း တင္သြင္းခြင့္ျပဳၿပီးမွ ကားအေရာင္းျပခန္း ဖြင့္လွစ္သင့္ေၾကာင္း တင္သြင္းမည့္သူမ်ား ေျပာၾကား

725a
ကားေဟာင္းမ်ား ပယ္ဖ်က္ကာ ကားသစ္ တင္သြင္းခြင့္ျပဳျခင္း အစီအစဥ္အား ေၾကညာခ်က္ ထုတ္ျပန္ရာတြင္ လုပ္ငန္းရွင္၊ ကုမၸဏီအပါအ၀င္ ႏိုင္ငံျခားတြင္ သြားေရာက္ အလုပ္လုပ္ကိုင္ေနသူမ်ားအား တစ္ဦးခ်င္းကား တင္သြင္းခြင့္ျပဳသည့္ အစီအစဥ္ၿပီးမွ ကားအေရာင္းျပခန္း (Showroom) ဖြင့္ ခြင့္ျပဳမည့္ အစီအစဥ္အား အစဥ္လိုက္ ထုတ္ျပန္ထားၿပီး အဆိုပါ အစီအစဥ္မွာ ေျပာင္းျပန္မျဖစ္ရန္ လိုသည္ဟု ကားတင္သြင္းမည့္သူမ်ားက ဆိုသည္။
အဆိုပါ အစီအစဥ္၏ ေျပာင္းျပန္အေနအထားShowroom ဖြင့္ ခြင့္ျပဳၿပီးမွ လူတစ္ဦးခ်င္း ကားတင္သြင္းျခင္းအား တစ္ဆင့္ခ်င္းေဆာင္ရြက္ရန္ ရွိသည္ဟု ေနျပည္ေတာ္ရွိ စီး ပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန တာ၀န္ရွိသူမ်ားက ေအာက္တိုဘာလ ၈ ရက္ေန႔တြင္ က်င္းပသည့္ ကားတင္သြင္းျခင္းဆိုင္ရာ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲတြင္ ေျပာၾကားခဲ့သည္။
စက္တင္ဘာလ ၁၁ ရက္ေန႔က ေနျပည္ေတာ္တြင္ က်င္းပသည့္ သက္တမ္းၾကာျမင့္ေနသည့္ ကားေဟာင္းမ်ား ပယ္ဖ်က္ကာ ကားသစ္တင္သြင္းေရး ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ျပဳလုပ္သည့္ ေဆြးေႏြးပြဲတြင္ ရထားပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန မွ ကားေဟာင္းပယ္ဖ်က္ေရးႏွင့္ အစားထိုးယာဥ္ တင္သြင္းေရး၊ တစ္ဦးခ်င္း ကားတင္သြင္းခြင့္ေပးမည့္ ေကာင္းမြန္ေသာ အစီအစဥ္မ်ားကို အစဥ္လိုက္ ထုတ္ျပန္ ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။
ထုိ႔သို႔ ထုတ္ျပန္ရာတြင္ ကားေဟာင္းမ်ားအား အသုတ္လိုက္ ကာလ အပိုင္းအျခားျဖင့္ လဲလွယ္ေပးမည့္ အစီအစဥ္ ၿပီးစီးလွ်င္ ႏိုင္ငံျခားပို႔ကုန္လုပ္ငန္း၊ ဟိုတယ္ခရီးသြားလာမႈ လုပ္ငန္း၊ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈလုပ္ငန္း လုပ္ကုိင္သူမ်ား၊ ႏိုင္ငံျခားတြင္ တရား၀င္သြားေရာက္ အလုပ္လုပ္ေနသူမ်ားႏွင့္ သေဘၤာသားမ်ားကိုလည္း ႏိုင္ငံေတာ္ဘဏ္ မ်ားတြင္ တရား၀င္ ႏိုင္ငံျခားေငြ စုေဆာင္းထားရွိပါက ကားတင္သြင္း ခြင့္ျပဳျခင္း အစီအစဥ္ကို ေဖာ္ျပထားၿပီး ထိုသို႔ၿပီးစီးမွသာ ကားအေရာင္းျပခန္း ဖြင့္လွစ္ခြင့္ျပဳျခင္းႏွင့္ အနာဂတ္တြင္ အမ်ားျပည္သူအား လြတ္လပ္စြာကား တင္သြင္းခြင့္ျပဳျခင္းအထိ အစီအစဥ္ အတိုင္း ႏိုင္ငံပုိင္သတင္းစာမ်ားတြင္ပါ ထည့္သြင္းေဖာ္ျပထားသည္။
လုပ္ငန္းရွင္ဆိုပါက မိမိ၏ ႏိုင္ငံျခားေငြ ဘဏ္စာရင္းတြင္ အေမရိကန္ ေဒၚလာတစ္သိန္းႏွင့္ အထက္ျပသလွ်င္ ကားတစ္စီး တင္သြင္းခြင့္ျပဳမည္ ျဖစ္ၿပီး ျပည္ပတြင္ ႏိုင္ငံျခားေငြရရွိရန္ အလုပ္လုပ္ကိုင္ေနသူမ်ား ဆိုပါက မိမိ ႏိုင္ငံျခားေငြ ဘဏ္စာရင္းတြင္ ေဒၚလာ ၃၀၀၀၀ ျပသရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထုိသို႔ ဆိုပါက ကားတင္သြင္းခြင့္ျပဳမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ထုတ္ျပန္ထားသည္။
သို႔ေသာ္ ယခုအခါ အဆိုပါ တင္သြင္းခြင့္ေပးမည့္ အစီအစဥ္မွာ မည္သည့္အခ်ိန္တြင္ စတင္မည္ဆိုသည္ကိုပင္ အတိအက် မထုတ္ျပန္ႏိုင္ေသးပဲ ထိုအစီအစဥ္ၿပီးမွ ဖြင့္ခြင့္ေပးရန္ ထုတ္ျပန္ထားသည့္ အေရာင္းျပခန္း အစီအစဥ္မွာေရွ႕သို႕ ေရာက္လာေၾကာင္းလည္း သိရသည္။
725
“ပထမအဆင့္ ကားေဟာင္းေတြ ကို လဲလွယ္ေပးၿပီး ကားပါမစ္ျပဳေပးတဲ့ အစီအစဥ္ကို ေဆာင္ရြက္ေနပါတယ္။ ဒုတိယအဆင့္Showroom ဖြင့္ေရာင္းခ်ဖုိ႕ကိုလည္း စီစဥ္ေဆာင္ ရြက္ေနတာျဖစ္ပါတယ္။ လက္ရွိမွာေတာ့Showroom ဖြင့္ခြင့္ကို အခု ေျဖၾကားတဲ့အထိ ဘယ္ကုမၸဏီ ဘယ္ပုဂၢိဳလ္ကိုမွ ခြင့္ျပဳေပးထားျခင္း မရွိေသးပါဘူး။ အခု ပထမအဆင့္ အေနနဲ႔ ကားေဟာင္းေတြ အစားထိုးလဲလွယ္ေရး အစီအစဥ္အတြက္Showroom ဖြင့္ ေရာင္းခ်မႈျပဳႏိုင္ဖို႔ လုပ္ငန္းစဥ္ေတြ ေရးဆြဲၿပီး ေလ့လာတင္ျပထားဆဲ ျဖစ္ပါတယ္။Showroom ဖြင့္ဖို႔ လာေလွ်ာက္ထားတာ အေစာင္ ၃၀ ေက်ာ္ ရွိေနပါၿပီ။ ဆက္လက္လည္း ေလွ်ာက္ထားဆဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ခြင့္ျပဳမိန္႔ရတဲ့ အခ်ိန္မွာ ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္ ေပးသြားမွာပါ။ ဆက္လက္ၿပီး လုပ္ငန္း ရွင္၊ ကုမၸဏီနဲ႔ ႏိုင္ငံျခားေငြရေအာင္ ျပည္ပမွာ အလုပ္လုပ္ကိုင္တဲ့ ႏိုင္ငံသား၊ ႏိုင္ငံျခား သေဘၤာသားေတြကို လည္း ပါမစ္ထုတ္ေပးဖို႔ အစီအစဥ္ကိုလည္း ဆက္လက္ၿပီး တစ္ဆင့္ၿပီးတစ္ဆင့္ ေဆာင္ရြက္ေပးသြားမွာပါ။ ႏိုင္ငံေတာ္အတြက္ ႏိုင္ငံျခား၀င္ေငြရွာေပး ေနတဲ့ ႏိုင္ငံသားေတြျဖစ္လို႔ သူတို႔ အတြက္အစီအစဥ္လည္း ဆက္လက္ ေဆာင္ရြက္သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္”ဟု  စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန တာ၀န္ရွိသူတစ္ဦးက ေအာက္တိုဘာလ ၈ ရက္ေန႔တြင္ က်င္းပ သည့္ ကားတင္သြင္းခြင့္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲတြင္ ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။
ယခုအခါ အဆိုပါ၀န္ႀကီးဌာန မ်ားစုေပါင္း၍ အမ်ားျပည္သူအတြက္ ခ်မွတ္ထားေသာ အစီအစဥ္မွာ အစီအစဥ္အတုိင္းမဟုတ္ပဲ ေျပာင္းျပန္ ျပန္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အစီအစဥ္အတုိင္းသာ တစ္ဦးခ်င္း ကားတင္သြင္းခြင့္ျပဳၿပီးမွ အေရာင္းျပခန္း ဖြင့္လွစ္သင့္ေၾကာင္း၊ သို႔မွသာ ေစ်းႏႈန္းခ်ိန္ညႇိႏိုင္ၿပီး လက္၀ါးႀကီးအုပ္စနစ္မွ လြတ္ကင္းမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ကားတင္သြင္းမည့္သူမ်ားက သံုးသပ္ေျပာၾကားခဲ့ၾကသည္။
“ႏိုင္ငံေတာ္က ရထားပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန အပါအ၀င္ ၀န္ႀကီးဌာနေတြ စုေပါင္းၿပီး အစီအစဥ္ေကာင္း ေတြခ်မွတ္ခဲ့တယ္။ အခုစီးပြားကူး သန္းကေျပာတဲ့အတိုင္းဆို အစီအစဥ္ ကေရွ႕ေနာက္လြဲသလိုျဖစ္ေနတယ္။ လူတစ္ဦးခ်င္းကား တင္သြင္းခြင့္ ေပးၿပီးမွ အေရာင္းျပခန္းဖြင့္သင့္ တယ္။ ဒါမွ တစ္ဦးခ်င္းတင္သြင္းတဲ့ ေစ်းမွန္ကို သိမယ္၊ အဲဒီေစ်းမွန္ကို အေျခခံၿပီး အဲဒီထက္အမ်ားျပည္သူ သက္သာေအာင္ ေရာင္းႏိုင္မယ့္သူမ်ဳိး ကို အေရာင္းျပခန္း လာဖြင့္ခြင့္ေပးရမယ္။ ဒါက အစီအစဥ္ေကာင္းပဲ။ ရထား ပို႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာနနဲ႔ MIC ဥကၠ႒ တို႔ကလည္း အစကတည္းက ဒီလိုပဲ စဥ္းစားခ်ေပးခဲ့တာလို႔ ျမင္ပါတယ္။ တစ္ကယ္လို႔ လူတစ္ဦးခ်င္းတင္သြင္းတာထက္ ကုန္က်စရိတ္ အရမ္းသက္သက္သာသာနဲ႔ အမ်ားျပည္သူ၀ယ္စီးရ မယ္ဆိုတဲ့ အေရာင္းျပခန္းမ်ဳိးဆိုရင္ေတာ့ အရင္ဖြင့္ေပါ့။ ဒီလိုမွမဟုတ္ပဲ လူနည္းစု၊ ေစ်းညႇိလို႔ရတဲ့ ကုမၸဏီ ၂၀၊ ၃၀ေလာက္ပဲ ဖြင့္ခြင့္ေပးရင္ေတာ့ လက္၀ါးႀကီးအုပ္တာမ်ဳိးပဲ ျပန္ျဖစ္လာႏိုင္ တယ္”ဟု ကားတင္သြင္းမည့္ လုပ္ငန္းရွင္တစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
“အခြင့္ထူးခံေတြ ကားနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး လုပ္စားေနတာ ၁၅ ႏွစ္ေလာက္ရွိ ပါၿပီ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔လို သာမန္လူလတ္တန္းစားေတြကို ဒီတစ္ခါေတာ့ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ကား၀ယ္ခြင့္ေပးပါဗ်ာ။Showroom ကို အရင္ခ်ေပးမယ္ဆိုရင္ ခင္ဗ်ားတို႔ဂြင္႐ိုက္၊ ၀အီ ေတာ့မွကြၽန္ေတာ္တို႔ကို သြင္းခြင့္ေပး တာေတာ့ မျဖစ္သင့္ဘူး။ အခုသေဘၤာ ျပန္ဆင္းလာတဲ့ေငြေလးနဲ႔ ကားအသစ္ ကေလးတစ္စီး၀ယ္ခ်င္တယ္ဗ်ာ”ဟု သေဘၤာ ကပၸတိန္တစ္ဦးကလည္း ေျပာၾကားခဲ့သည္။
“ရထားပို႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာနက ထုတ္ျပန္ထားတဲ့ အစီအစဥ္ နဲ႔ စီးပြားကူးသန္းက ေျပာတဲ့အစီအစဥ္ ဘာေၾကာင့္လြဲသလဲ သိခ်င္ပါတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေသြး႐ိုးသား႐ိုး ကြဲလြဲမႈပဲ ျဖစ္ေစခ်င္ပါတယ္။  ကားေကာင္းလဲစီးဖို႔ လုပ္ေနတဲ့သူေတြ အမ်ားႀကီးပဲ။ သူတို႔ကိုေနာက္ေရႊ႕ ၿပီးShowroom ဖြင့္ဖို႔ကို အရင္ေရွ႕တင္တယ္။ အမ်ားျပည္သူလည္း ကားေကာင္းစီးခ်င္ၾကပါတယ္။ ဒီအစီအစဥ္ကို ႀကိဳက္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ခ်မွတ္ထားတဲ့ အစီအစဥ္ေကာင္း အေပၚမွာမွ ကန္႔သတ္ခ်က္ေပါင္း မ်ားစြာထပ္ရွိတဲ့အတြက္ အမ်ားျပည္သူ ကားေကာင္းေကာင္း မစီးေစခ်င္တဲ့ သေဘာလိုျဖစ္ေနတယ္။ ကားသစ္ ေတြကို ႏိုင္ငံတကာစံႏႈန္းနဲ႔အညီ မစီးႏိုင္ၾကဘူး။ အစိုးရက ေစတနာနဲ႔ ခ်ေပးတယ္၊ တစ္ခ်ဳိ႕က မလိုအပ္ပဲ စည္းကမ္းခ်က္ေတြ အမ်ားႀကီးထုတ္ၿပီးလုပ္ၾကတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဘာေၾကာင့္ ကားနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ သတင္းေတြမွာ ေထာက္ျပေနရတယ္ဆိုတာ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း သိေစခ်င္တယ္။ Showroom အရင္ဖြင့္ၿပီး ေစ်းႀကီး ႀကီးတင္ခဲ့ရင္ ဒါဟာ အမ်ားျပည္သူကို ကားေကာင္းေကာင္းမစီးေစခ်င္လို႔ လက္၀ါးႀကီးအုပ္ခ်င္လို႔ပဲ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေထာက္ျပတယ္ ဆိုတာေတာင္ ကိုယ္ေတြ႕ႀကံဳမွ သက္ေသ အေထာက္အထား ခုိင္လံုမွ ေထာက္ျပလို႔ရတာပါ” ဟု Weekly Eleven ဂ်ာနယ္မွ အယ္ ဒီတာခ်ဳပ္ ကိုေ၀ၿဖိဳးကေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။
“ေစ်းမွန္ ဘယ္ေစ်း၊ အေျခခံ ေစ်းက ဘာကိုယူမယ္၊ ကိုယ့္ျပည္သူေတြ သက္သာမယ္ဆိုတာမ်ဳိး ေသခ်ာမလုပ္ရေသးပဲ အေရာင္းျပခန္းဖြင့္ ခြင့္ေပးရင္ေတာ့ စက္သံုးဆီ အေရာင္းဆိုင္ေတြလို လက္၀ါးႀကီးအုပ္ ေစ်းကြက္ပဲ ျဖစ္မွာပဲ။ ဒီေန႔ ေဒၚလာေစ်း တက္တယ္ဆိုရင္ ေနာက္ေန႔စက္သံုးဆီေစ်းေတြကို ခ်က္ျခင္း ခုန္တက္လိုက္ၾကတယ္။ ႏိုင္ငံတကာ ေစ်းက်တယ္၊ ေဒၚလာေစ်းက်တယ္ ဆိုရင္ေတာ့ အရင္အျမင့္ေစ်းနဲ႔ ၀ယ္ထားတာေတြ မကုန္ေသးလို႔ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္နဲ႔ တစ္ပတ္လည္း မက် ႏွစ္ပတ္လည္း မက်နဲ႔ ေနာက္ထပ္ ေဒၚလာေစ်းျပန္တက္တဲ့အထိ အခ်ိန္ျပန္ဆြဲ လိုက္ၾကေသးတယ္။ ေစ်းျပန္ခ်ေပးတယ္ ဆိုတာေတာင္ ႏိုင္ငံတကာေစ်း နဲ႔ယွဥ္ရင္ျမင့္ေနေသးတာပဲ။ ဒါက ေစ်းညႇိလို႔ရႏိုင္တဲ့ လူနည္းစုကိုပဲ ခ်ေပးခဲ့လို႔ပါ။ အခုလည္း အဲဒီလုိပဲ အရင္က ကားတင္သြင္းမႈနဲ႔ အက်ဳိးအျမတ္ႀကီးခဲ့တဲ့ ရရင္ရသလို အခြင့္ အေရးယူခဲ့တဲ့ လုပ္ငန္းရွင္ေတြကိုပဲ ဖြင့္ခြင့္ေပးမယ္ဆိုရင္ ေစ်းညႇိလို႕ရတဲ့ လူနည္းစုကိုပဲ ေပးမယ္ဆိုရင္ ကြၽန္ ေတာ္တို႔ကေတာ့ လက္၀ါးႀကီးအုပ္ခံရတဲ့ အေနအထားနဲ႔ပဲ ႀကံဳၾကရမွာပဲ။ အခုကားကိစၥလည္း ဒီလိုပဲေကာင္းပါတယ္ဆိုတဲ့ အစီအစဥ္ေတြကို အေပၚကခ်တယ္။ ေအာက္က အဆင့္ဆင့္႐ႈပ္ေထြးတဲ့ စနစ္ေတြျပန္ထား လုပ္ၾကေတာ့ ခက္ကုန္တာေပါ့။ အခု အေရာင္းျပခန္း အရင္ဖြင့္ရင္ေတာ့ ဖြင့္ခြင့္ရတဲ့သူေတြက ရသမွ်အရင္ ေစ်းတင္ၿပီးလုပ္ၾကဦးမွာပဲ။ လူတစ္ဦးခ်င္းကို အရင္ေပးတာက အရင္ဆံုး ေစ်းမွန္အေျခခံေစ်းကို ရရွိေစတယ္။ သူတို႔ထက္ သက္သာတဲ့ ေစ်းနဲ႔ ဖြင့္ခြင့္ေပးမွ အမ်ားျပည္သူ တစ္ကယ္ မသက္သာဘူးလား။ အခုShowroom ဖြင့္ခြင့္ ေလွ်ာက္ထားတာ အေစာင္ ၃၀ ေက်ာ္ရွိတယ္ဆို တာေတာင္ ခုမွ သိၾကရတာ။ ဘယ္တုန္းက ေလွ်ာက္ခြင့္ေပးမွန္းေတာင္ လုပ္ငန္းရွင္အမ်ားစု မသိရဘူး”ဟု ပို႔ကုန္လုပ္ငန္းရွင္ တစ္ဦးက ဆိုသည္။
“ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ အခြင့္ထူးရေနတဲ့ Cronies ေတြဟာ ေခတ္ေျပာင္းစနစ္ေျပာင္းမွာ ခုထက္ထိ အက်င့္ မေပ်ာက္ႏိုင္ၾကေသးပဲ လူထုကို ဂုတ္ေသြးစုပ္ဖို႔ ၾကံေနတုန္းပဲ။ အရင္တုန္းက ကားကို ဦးပိုင္နဲ႔ ျမန္ဂုဏ္ျမင့္တို႔နဲ႔ ပိုင္တဲ့သူေတြကတစ္ဆင့္ ေစ်းႀကီးေပး ေအာက္က်ခံ၀ယ္ရတယ္။ ကားသြင္းခြင့္ရတဲ့ အခြင့္ထူး ခံေတြက ကား ၁၀ စီး ၁၅ စီးလဲ လွယ္စီးေနတဲ့အခ်ိန္မွာ သာမန္ လူလတ္တန္းစားေတြက အစုတ္ေတြနဲ႔ လက္လုပ္လက္စားေတြက ဘတ္စ္ကားအစုတ္ေတြနဲ႔၊ အခုေခတ္ေျပာင္း ၿပီ။ သူတို႔ကို ဒီအခြင့္အေရးမ်ဳိးထပ္ မေပးသင့္ေတာ့ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ လူ ၃၀-၄၀ စုဖြဲ႕ၿပီး Showroom ေတြ အရင္ဖြင့္ၿပီး လက္၀ါးႀကီးအုပ္ ကားသြင္းတာကို ကန္႔ကြက္ပါတယ္”ဟု  Weekly Eleven ဂ်ာနယ္မွ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ ကိုေ၀ၿဖိဳးက ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။   

No comments:

Post a Comment

Labels

 
Taunggyi Media © 2011 DheTemplate.com & Main Blogger. Supported by Makeityourring Diamond Engagement Rings

You can add link or short description here